madárkáim

2009.01.27. 10:51

Nos a ma reggelt az ágyból madarak leskelődésével kezdtem! Eldöntöttem,hogy nem fogok ma fél11-ig aludni,mert úgy tényleg nincs értelme a napomnak. Rögtön 4 különböző madarat sikerült megfigyelni. Persze először csak tippek voltak,de aztán " google-jóbarát" segítségével sikerült megbizonyosodni a madarak mivoltáról.

Kezdeném az elsővel:

tipp: fenyőrigó--->>> tényleg fenyőrigó volt!

hu.wikipedia.org/wiki/Feny%C5%91rig%C3%B3

 

 

 

 

 

 

Aztán jött egy szajkó,amire hirtelen azt hittem, hogy meggyvágó, de én tévedtem,mert a csőrük és testalkatuk is más.

A szajkóval még régi emlékeim/élményeim vannak. Párszor voltam még általános sulis koromban madárgyűrűző táborban, habár madárszeretetem nem hiszem, hogy innen eredne!A lényeg,hogy egyik alkalommal reggeliztünk a ház előtti padon, és egyszer csak megjelent egy szajkó,aki a szalámi maradékát (kb 5 cm-s db) simán elvitte a csőrével! Kicsit mérgesek voltunk,de aztán nevettünk rajta egy hatalmasat!Annak ellenére, hogy a szajkó a veréb-és varjúalkatúak osztályába tartozik,én inkább arra szavaznék,hogy varjúalkatú. Mátyásmadár néven is ismert! ( hu.wikipedia.org/wiki/Szajk%C3%B3 )

Következő áldozatunk a meggyvágó volt.Igaz, most nem láttunk reggel,de a tipp megvolt(általam). Szerintem nagyon szép madár.

A csőréről lehet igazán megismerni, mivel a pintyféléknek van ilyen vaskos csőre! Magféléket fogyaszt főként,de megeszi a hernyót is alkalomadtán. Jelenleg nem veszélyeztetett,de Magyarországon védett madár!

 

Találtam egy elég hasznos oldalt, ahol mindenféle magyarországi vadmadár megtalálható, mégpedig: www.madarhatarozo.hu/pintyfelek/meggyvago.html

És végül pedig beszélgettünk a parlagi és réti sasról reggel. Mindkettő védett madár természetesen. Az utóbbiból 100-150 példány él hazánkban.

Viszont ma megint megtudtam valami  érdekeset és vicceset.Az olaszországi KRESZ nem engedélyezi a csókolózást és fülcimpa harapdálást a vezetés alatt:)

Na mára egyelőre ennyit írnék.Persze ez lehet,hogy módosulni fog.

_üdv

 

Eme utólagos bejegyzés pedig 03.09-én keletkezett: a lényeg,hogy találtam ismét nagyon sok hasznos infót a madarakhoz,madarakról, illetve egy képet egy fantasztikus madárról.

Íme

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mitisirahogyishivjak.blog.hu/api/trackback/id/tr43905722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása